A Reuters News megbízásából végzett új Ipsos Global @dvisor felmérés szerint (a világ GDP-jének 75%-át képviselő) 22 ország – vélhetően emberi - felnőtt lakosságának egyötöde hisz abban, hogy idegen lények látogattak el a bolygónkra, s embernek álcázva magukat élnek “közöttünk”.

A 23 000 felnőtt — országonként ezernél több válaszadó — részvételével végzett felmérés szerint tehát  az emberek 80%-a nem hiszi, hogy idegen lények élnek közöttünk.

Azok a nemzetek, amelynek lakói leginkább hiszik, hogy álcázott látogatókkal élünk együtt: India (45%) és Kína (42%), s azok, amelyek legkevésbé gondolják így: Belgium (8%), Svédország (8%) és Hollandia (8%).

Az alábbi rangsor azokkal az országokkal indul, amelyek állampolgárai leginkább hiszik, hogy idegen lények látogattak el bolygónkra, s embernek álcázva magukat élnek közöttünk, s azokkal folytatódik, amelyek legkevésbé értenek egyet ezzel az állítással:

egyetért / nem ért egyet

India                            45% / 55%
Kína                            42% / 58%
Japán                         29% / 71%
Dél-Korea                   27% / 73%
Olaszország               25% / 75%
Egyesült Államok       24% / 76%
Brazília                        24% / 76%
Ausztrália                    23% / 77%
Oroszország               21% / 79%
Spanyolország           21% / 79%
Lengyelország            19% / 81%
Csehország                18% / 82%
Nagy-Britannia           16% / 84%
Kanada                       16% / 84%
Magyarország            14% / 86%
Argentína                    13% / 87%
Németország              11% / 89%
Mexikó                       10% / 90%
Franciaország            9% / 91%
Svédország                8% / 92%
Belgium                      8% / 92%
Hollandia                    8% / 92%

Akik hiszik (20%), hogy idegen lények látogattak el a bolygónkra, s embernek álcázva magukat élnek közöttünk inkább férfiak (22%), mint nők (17%); 35 év alattiak (25%), mintsem 35 és 54 év közöttiek (16%), vagy 55 év felettiek (11%); s inkább magasabb iskolai végzettségűek (22%), mint alacsonyabban, vagy közepesen iskolázottak (19%). A jövedelmi viszonyok (alacsony: 22%, magas: 20%, közepes: 19%) és a családi állapot (házas: 19%, más státuszú: 21%) tekintetében nem mutatkozik jelentős eltérés.

Akik nem hiszik (80%), hogy hogy idegen lények látogattak el a bolygónkra, s embernek álcázva magukat élnek közöttünk inkább nők (83%), mint férfiak (78%); 55 év felettiek (89%), mintsem 35 és 54 év közöttiek (75%); kevésbé iskolázottak (úgy az alacsonyan, mint a közepesen képzettek 81%), mint a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők (78%). A jövedelmi viszonyok (közepes: 81%, magas: 80%, alacsony: 78%) és a családi állapot (házas: 81%, más státuszú: 79%) tekintetében nem mutatkozik jelentős eltérés.

Ezek az eredmények a Thompson Reuters News Service megbízásából az Ipsos által 2009. november 4-e és 2010. január 13-a között végzett közvélemény-kutatásból származnak. A nemzetközi felmérés során 23 000  – 18 év feletti – felnőttet kérdeztek  összesen 22 országban, amelyek együtt a világ GDP-jének 75%-át képviselik. A felmérésben részt vevő országok: Argentína, Ausztrália, Belgium, Brazília, Kanada, Kína, Franciaország, Németország, Magyarország, India, Olaszország, Japán, Mexikó, Lengyelország, Oroszország, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Cseh Köztársaság, Hollandia, Nagy Britannia és Egyesült Államok. Országonként 1000-nél több válaszadó szerepelt az Ipsos által megkérdezett internetes panelben. Ezt követően súlyozást alkalmaztak a demográfiai különbségek kiegyenlítésére, valamint annak biztosítására, hogy a minta összetétele az adott ország legfrissebb népszámlálási adatainak megfelelően tükrözze a felnőtt lakosságot, és a kapott eredmények reprezentálják az egyetemes vélekedést.

Az Ipsos Csoportról
Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:
Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)