Vásárlás előtt a válaszadók 69%-át befolyásolják az online ismertetők.

„Milyen játék jó egy négyéves gyerek számára? Szereted az autódat? Fontolgatom, hogy veszek egy olyan modellt. Milyen bőrápolót javasolsz?” Döntéshelyzetek előtt szokásunk megkérdezni a barátaink véleményét. 69%-unk pedig az online tájékoztatókat is végigböngészi, mielőtt vásárlásra adja a fejét, akár nagy értékű árucikkről, akár apróságról legyen szó.

Néhány országban még ennél is meghatározóbb jelentőségű a neten felkutatható tartalom: a csendes óceáni-térségben, Brazíliában, Oroszországban, Indiában, Kínában, a Közel-Keleten és Afrikában 80%-nyian informálódnak vásárlás előtt a világhálón. Európában ez az érték 56% -  Magyarországon egy kicsivel kevesebb, 53% -  de ez több mint a vásárlóközönség felét jelenti.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)


További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)