Az Év Autója, a formabontó új Peugeot 308 és 308 SW igazi műalkotás, amely meglepő újításaival, dinamikus dizájnjával és átgondolt kialakításával mindenkit megihlet. És természetesen a sikere is inspiráló… De, hogy milyen ötleteket adhat az intuitív iCockpit kezelőfelület, a könnyített karosszéria, a kényelmes ülések, a hatalmas csomagtér, a rengeteg kényelmi extra? Ezt próbáljuk kideríteni művészeinkkel, akik néhány napig együtt élhetnek az új Peugeot 308-cal. Kerényi Virág divattervező, Cakó Dániel és Hidvégi Áron képzőművészek, valamint Sárközi Ákos séf őszre Peugeot inspirálta alkotásokat mutatnak be a nagyközönségnek. Az Év Autója ihlette céklabonbont pedig már a Szépművészeti Múzeum Toulouse-Lautrec kiállításán megrendezett rendhagyó sajtótájékoztatón is megkóstolhatták az érdeklődők.

A remekművek nem önmagukba zárt dolgok. A kultúra részeivé válnak, és gyakran inspirálnak újabb remekműveket. A Peugeot csapata hiszi, hogy az új Peugeot 308 is megihleti az embereket. Modern műszaki megoldásai, látványos kinézete, újításai lendületet adnak az őket vezető embereknek is, akik merészebb, okosabb, kreatívabb, szellemesebb, látványosabb dolgokkal gazdagíthatják a világot. Kampányuk erre szeretné felhívni a figyelmet: új autójuk nem csupán egy gépjármű. Az Év Autója tökéletes társ, inspirációforrás, múzsa is egyben.

Ennek bizonyítására fiatal tehetségeket kértek fel. Egy alkotó ember számára pedig fontos a nyitottság. A képesség, hogy új dolgokat vegyen észre; hogy a legváratlanabb helyeken is megtalálja a „szikrát”, az inspirációt. Ezért fogadták el a művészek a felkérést. Őszintén, érdeklődve, nyitottan közeledtek az új Peugeot 308 SW-hez. Kipróbálták az autót, felfedezték értékeit és inspirációt merítettek belőle. Az okosan megtervezett iCockpit kezelőfelület, az érintőképernyő, a jól elhelyezett műszerek ötleteket adtak a funkcionalitással kapcsolatban; a letisztult, mégis izgalmas formavilág design-téren indította be a gondolatokat, a hatalmas csomagtér pedig a grandiózus megoldások felé terelte fantáziájukat. És persze az utazás élménye – filozófiai értelemben - is állandó inspirációforrás.  Benyomásaikról, tapasztalataikról ők maguk is mesélnek majd az év során.


Kerényi Virág
divattervező

Virág a KREA Kortárs Művészeti Iskola elvégzése után a dániai TEKO Design and Technology Egyetemen folytatott divattervezési tanulmányokat, közben pedig egy három hónapos amerikai gyakorlaton tökéletesítette tervezői stílusát. A Triumph Inspiration Award hazai döntősének munkáival már a Divatkreátor című televíziós műsorban is találkozhattunk, de az Operaház jelmezeinek elkészítésében is segédkezett.

Azért esett Virágra a választás, mert eddigi munkái közel állnak a Peugeot elegáns, letisztult formavilágához, másrészt Virág nagy autórajongó, és a családjában több Peugeot tulajdonos is van, így nagyon lelkes volt, amikor megkeresték.

„Az új 308-as nagyon karakteres, mégis kecses, kicsit sejtelmes autó, és a kollekció, amit tervezni fogok szintén ilyen lesz. Letisztult formákkal, határozott, erőteljes vonalakkal, de közben elegáns motívumokkal készített ruhákban gondolkodom. A kedvencem a lámpa, és a csillogó ledek, ezek biztosan vissza fognak köszönni a modelleken valamilyen izgalmas formában.”


Sárközi Ákos
séf

Amikor Horváth Tamás és Kalocsai Zoltán séfet keresett az induló Borkonyhához, ezt mondták róla:

„Olyan embert akartunk választani, aki jó helyen dolgozott, de van egyéni elképzelése is. Így esett a választásunk Sárközi Ákosra, aki Bicsár Attila mellett nőtt fel az Alabárdosban, és vágyott arra, hogy megmutassa tudását. A konyhában nemcsak főz, hanem takarít is. Azzal kezdi a munkáját, hogy megnézi, este ki lesz a vendégünk, és ennek ismeretében lát neki a főzésnek. Ezzel tudunk különbözni a többi étteremtől.„

A tulajdonosok valószínűleg azóta is elégedettek döntésükkel, hiszen 2014. március 12-én (kevesebb, mint négy évvel a nyitás után) kiderült, hogy a Borkonyha Magyarország harmadik Michelin csillagos éttermévé lépett elő, Ákost pedig nem sokkal később egy neves életmódmagazin szakmai zsűrije az Év Férfijának választotta.

Az Év Férfija – az Év Autója, adta magát, hogy Ákos legyen az új Peugeot 308 egyik nagykövete. Ákos szeme gyermekien csillant fel, amikor először meglátta az autót. Egyszerűen csak ennyit mondott, mikor beleült:

„AKAROM!”

„Leginkább az tetszik az autóban, hogy a tetőablak miatt tele van fénnyel, szinte átjárja az egész autót a napfény. Már tudom is, hogy valami provance-i ételkülönlegességet fogok ennek kapcsán készíteni. A műszerfal és az érintőképernyő piros világítása pedig valóban egyedi, mint amennyire egy különleges céklabonbon tud lenni. Olyan, mintha ez mindig az én autóm lett volna, annyira magaménak érzem, pedig nem is vagyok olyan nagy autórajongó.”

Cakó Dániel / Hidvégi Áron
képzőművészek - Quartzbox

Hogyan fér meg egymással a tradíció tisztelete és a kérlelhetetlen újító kedv? Remekül! Ezt bizonyítja az eredetileg szobrász végzettségű Cakó Dániel, és a festő Hidvégi Áron levédett találmánya, a Quartzbox. A Cakó név sokak számára ismerős lehet, és nem véletlenül: Dániel édesapja a méltán világhírű Cakó Ferenc homokanimátor. „Húszéves korom körül tanultam meg a homokanimálást, később aztán én is jártam fellépésekre, és apámmal közös produkciónk is volt" – meséli Cakó Dániel, aki azonban hozzáteszi: nem érezte teljesen sajátjának ezt a munkát.

„Azzal, hogy megdupláztuk az üveglapok számát, színt és festéket vittünk a produkcióba, valami új született" – mondta. Dániel és Áron a Képzőművészeti Egyetemen barátkoztak össze, és ebből a barátságból született első közös projektjük, a Quartzbox. A két fiatal egy speciális kétrétegű asztalnál dolgozik: Dániel a felső szinten a homokkal, míg Áron az alsó szinten színes festékekkel és sablonokkal alkot képeket. A különleges produkció egyre zajosabb sikereket tudhat magáénak itthon, de már megtették első (fel)lépéseiket a világsiker felé is…
S hogy mit mondanak az autóról?

„Az új 308 pedig egyszerűen egy remekmű: kívülről az autó formája letisztult, elegáns, nincs benne semmi túldimenzionálva, kellemes egységében hívja fel magára a figyelmet.”
„Legelőször ezek jutottak az eszembe, amikor beleültem: Elegáns, és egyben dinamikusan progresszív.”


További információ, részletek a Peugeot inspirációs kampányáról: Holub Katalin (+36 20 922 6431)
Fotók szíves felhasználásra: http://we.tl/om93iPUkrk