Az Ipsos nemzetközi kutatásának legfontosabb megállapításai:

·         Az általános lakossági konjunktúraindex 42%-ról 41%-ra esett enyhén vissza, folytatva a maga normális és természetes – pár százalékpontnyi – ritmikus ingadozását.

·         Lassú, de biztos javulás észlelhető: 2009 novembere és 2010 áprilisa között a gazdaságok állapotát tükröző mérőszám 38%-on állt, 2010 májusában és júniusában 39%-on jegyezték, júliusban 40, augusztusban 41% volt, majd a szeptemberi 1 pontnyi visszaesés után októberre 2-öt nőtt, novemberre pedig 1 százalékpontot csökkent. A mögöttünk álló 12 hónapban 3 pontnyi emelkedés észlelhető.

·         Általánosságban elmondható, hogy a világ két területe küzd - 20%-os indexben mérhető - gazdasági nehézségekkel: Európa, valamint az Egyesült Államok és Mexikó.

·         Néhány figyelemre méltó konkrét tapasztalat:

1.  Bizakodásra ad okot, hogy az Egyesült Államok konjunktúraindexe 5 százalékpontot emelkedett az elmúlt két hónapban, de korai volna még azt állítani, hogy az USA kilábalt a nehézségekből.

2.  Németország 67%-on dübörög. Először sikerült kivívnia a G8 legstabilabb gazdaságának megtisztelő pozícióját.

3.  Argentína 7 pontot ugrott felfelé.

4.  A politikai nehézségek feszítése és Észak-Korea háborús szomszédsága ellenére, Dél-Korea egyetlen hónap alatt 9 pontot emelkedett.

5.  Országok, amelyekben esést regisztráltak: Mexikó (25%-ról 20 %-ra), Kína (79%-ról 74%-ra).

6.  Országok, amelyekben november hónapban a legmagasabb értékű a konjunktúraindex: India (88%), Szaúd-Arábia (81%), Svédország (75%), Kína (74%), Ausztrália (74%), Németország (67%), Brazília (64%), Kanada (63%).

7.  Országok, amelyek polgárai javulást érzékeltek októberhez képest: Argentína (+7), Szaúd-Arábia (+5), Dél-Korea (+5), Nagy-Britannia (+4), Németország (+3), USA (+2), Franciaország (+2), Lengyelország (+1) és Oroszország (+1).

8.  Országok, amelynek polgárai október óta hanyatlást észleltek gazdaságukban: Magyarország (-6), Olaszország (-5), Mexikó (-5), Dél-Afrika (-5), Kína (-5), Ausztrália (-4), Spanyolország (-3), Japán (-2), Törökország (-2), Brazília (-2), Svédország (-2) és Belgium (-1).

További információ:

Komlósi Péter vezérigazgató-helyettes (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)

Az Ipsos Csoportról

Az Ipsos a világ második legnagyobb felmérés-alapú piackutató cége, amelynek kutatási szakemberekből álló tulajdonosai és vezetői világszerte több mint 5000 ügyfél számára végzik a piaci lehetőségek felmérését és a piaci trendek értelmezését új és meglévő termékek vagy szolgáltatások kidolgozása és tesztelése, márkák kifejlesztése, hirdetések tesztelése, a különböző médiák esetében a közönség reakciójának mérése, valamint az egyes kérdésekkel és a hírnévvel kapcsolatos közvélemény mérése céljából. A cégcsoport 64 országban több mint 9100 munkatársat foglalkoztat teljes tulajdonú vállalataiban, ahol a hirdetésekkel, a vásárlói hűséggel, a marketinggel, a médiával és a társadalmi kérdésekkel kapcsolatos kutatásokat végez, előrejelzéseket, modellezést és szakértői tevékenységeket folytat, továbbá több mint 100 országban kínálja a testre szabott, szindikált, omnibusz, panel és internetes kutatási termékek teljes sorát. Az Ipsos csoportot 1975-ben alapította Jean-Marc Lech és Didier Truchot, majd a cég részvényei 1999-ben kerültek tőzsdei bevezetésre. 2008-ban az Ipsos csoport árbevétele összesen 979,3 millió euró volt. A cégcsoport részvényeit az Eurolist-en is jegyzik a New York-i Tőzsdén és az Euronext Paris francia tőzsdén keresztül. Az Ipsos csoport szerepel az SBF 120 és a Mid-100 Indexeken, és részvényei úgynevezett Deferred Settlement System jogosultságot szereztek. A cég ajánlatairól és tevékenységeiről további információkat szerezhet a www.ipsos.com oldalon.

Az Ipsosról

Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu