Már 1750 auditált weboldal és rovat van a gemius/Ipsos Audience rendszerében.

Az elmúlt két évben elképesztő ütemben bővült a gemius/Ipsos Audience (gIA) online közönségmérési rendszerhez csatlakozó weboldalak köre a számok tanúsága szerint. 2009 nyarán, az első online közönségmérési tender eredményhirdetése előtt 175 hazai weboldal és azok 75 rovata vett részt a mérőkódos mérésben.

A tendergyőzelem és folyamatos fejlesztések hatására hónapról hónapra nőtt az ügyfelek és a mérésbe bevont weboldalak száma. 2011 nyarán így már több mint 600 hazai weboldal mérőkódos mérése zajlik a rendszerben és ezek további 120 rovatának részletes adatai jelennek meg az előfizetők számára nyilvános felületen, az OPA-n (Online Publishers’ Audit, http://opa.gemius.hu – ezeknek az adatoknak egy szűkebb köre itt bárki számára hozzáférhető), valamint a gemiusExplorerben.

A nyilvánosan is elérhető 750 weboldal és rovat mellett további 1000 rovat auditálása zajlik a háttérben, amelyek adata azonban már csak a gemius/Ipsos Audience szolgáltatást igénybe vevő médiatulajdonosok számára érhetőek el az OPA és a gemiusExplorer, valamint a MédiaNavigátor3 szoftverek felületén.

Összességében tehát két év alatt 250-ről 1750-re nőtt a hivatalos online közönségmérésben auditált tartalmi egységek száma. A projekt most következő fázisában a kutatók és a piaci szereplők különös hangsúlyt fektetnek a mobil és videótartalmak mérésére.

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer (gIA) a Gemius SA és az Ipsos Zrt. konzorciumában végzett site-centrikus és paneles mérésen alapuló kutatás, amely a 2009-es online közönségmérési pályáztatás eredményeképpen a piaci egyenértékes adatokat szolgáltatja.

Gemius SA

A Gemius nemzetközi online kutatóintézet az internet kutatásának és az interneten történő kutatásnak mintegy előfutáraként vált mára Európa piacvezető szolgáltatójává. A vállalat professzionális kutatási, elemzői és tanácsadói szolgáltatást nyújt weboldal-központú, felhasználó-központú, valamint egyéb fejlett kutatási technológiák eredményeire alapozva. A Gemius információt szolgáltat az internet-felhasználók weboldal-használati szokásairól (gemiusTraffic), az internetező közönség szociodemográfiai profiljáról (gemiusProfile), az online hirdetési kampányok hatékonyságáról (gemiusEffect), valamint a weboldalak kezelhetőségéről (gemiusUsability). A vállalat ad hoc kutatásokat is folytat, teljes mértékben a felhasználók igényeinek megfelelően (gemiusAdHoc). A fenti kutatási szolgáltatásokon kívül, a Gemius elemzi azon felhasználók viselkedését is, akik online multimédia tartalmakat néznek (gemiusStream) és egy olyan eszközt is kínál, amely segítségével azonnal mérhetővé és láthatóvá válnak a látogatók adott weboldalon végzett kattintásai (gemiusHeatMap). A Gemius gemiusAudience elnevezésű kutatása - amely Magyarországon gemius/Ipsos Audience kutatásként ismert - online hirdetési valutaként szolgál az online közönségmérés területén, már szinte fél Európában. A vállalatot 1999-ben alapították Lengyelországban, ma már mintegy 20 országban van jelen Európában és a Közel-Keleten. A Gemius Hungary Kft. 2005-ben alakult és a Gemius S.A. magyarországi leányvállalataként mindössze 5 év alatt, a hazai internetes kutatás specialistája lett. (www.gemius.hu)

Az Ipsos Zrt.-ről

Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ:

Kovács Márton, Digital Media Client Service Director (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; 06-30-421-1137)