Közel 150 ezerrel több embert tudtak megszólítani a rádiócsatornák júliusban a tavalyi ugyanezen hónap értékéhez viszonyítva – derül ki a GfK Hungária – Ipsos legfrissebb rádióhallgatottsági kutatásának adataiból. 2011 júliusában az előző hónapokhoz hasonlóan a rádiók által elért közönség aránya 72%-ot tett ki, azaz egy átlagnapon a 15 év feletti hazai lakosság körében 6.113.000 fő hallgatta minimum 15 percet valamely rádió adását.

Az év minden hónapjában magasabb rádióhallgatottsági adatokat hozó hétköznapok, munkanapok még jelentősebb elérési különbséget mutattak július hónapban. A 15,9 százalékpontnyi különbség - hétköznapi átlag elérés: 76,3%, míg a hétvégi átlag elérés 60,4% volt a bármely rádiót legalább 15 percig hallgatók körében – különösen értékes célponttá teszi a hétköznapokat a hirdetők számára a nyári időszakban.

A tavalyi év nyarának első két hónapjával összehasonlítva azonban, nemcsak a hétköznapok hallgatottsága növekedett, hanem az egész hétre kimutatható átlagnapi elérés is: a júniusokat összevetve 1,5 százalékponttal, a júliusokat tekintve pedig 1,8 százalékponttal lett magasabb az átlagelérés, mely által közel 150 ezerrel több hallgatót tudhattak magukénak a rádiócsatornák. Ez a bővülés leginkább a délelőtt 8-tól 12-ig tartó időtartamban, illetve a délután 3-4 óra közötti időszakot érintette.

További információ: Melles Katalin kutatásvezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)