A több éve folyó teszteket követően, a brit rádiós szervezettel, a RAJAR–ral való együttműködésben az Ipsos Csoport Media, Content & Technology (MCT) üzletága most egy közel 12 hónapos újabb MediaCell tesztelési projektbe kezdett, aminek keretében egy több mint 350 válaszadóból álló tesztpanel épül a rádióhallgatottság folyamatos, passzív mérésére.

Az Ipsos passzív mérési rendszerének újszerűsége abban rejlik, hogy a mérés eszköze nem egy - más rendszereknél alkalmazott - speciális hardver, hanem egy okostelefonra telepített szoftver, ami felismeri a mérésben résztvevő rádiók különböző platformjain megjelenő tartalmakhoz kapcsolt kódot, azonosítva így a hallgatott rádiót. A rendszer alkalmassá tehető a tévénézés passzív mérésére is. A tesztben Symbian, Android, Apple iOS és RIM BlackBerry operációs rendszerekkel működő okostelefonokat használnak majd.

Jim Ford, a projekt egyik vezetője azt nyilatkozta, hogy a MediaCell eddig is jelentős támogatást kapott a RAJAR-tól, a BBC-től, valamint a kereskedelmi rádióktól, akik a most induló tesztfázistól azt várják, hogy a MediaCell-ben rejlő lehetőségek teljes mértékben feltárhatók legyenek. A tesztben a BBC, a Global Bauer, az Absolute, a Smooth és a TalkSport rádiók vesznek részt.

A RAJAR kutatási igazgatója Paul Kennedy a következőképp kommentálta a projektet: „Folyamatosan tesztelünk alternatív mérési technikákat; a MediaCell-ben nagy lehetőségek rejlenek. Amint a mérési eredmények elérhetővé válnak, együttműködünk majd az Ipsos MCT-vel az adatok elemzésében.”

A MediaCell technológiát Magyarországon 2010 decemberében mutatták be egy workshop keretében, ahol a hazai médiapiaci szereplők is kifejezték érdeklődésüket az új megoldás iránt.

További információ:
Gábos Zsuzsa médiakutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)