Az Ipsos bejelentette, hogy kedden sikeresen lebonyolította a Synovate akvizícióját 525 millió font* cégértéken. A tranzakciót követően, az Ipsos a harmadik legnagyobb piackutató céggé vált globálisan. Az akvizíciót 2011. július 27-én hozták nyilvánosságra, létrejöttét számos jóváhagyástól tették függővé, amelyeket azóta megszereztek. A tranzakciót az Aegis részvényesei 2011. augusztus 16-án hagyták jóvá, majd ezt követően az akvizíció megkapta a kötelező trösztellenes engedélyeket is.

A tranzakció szeptember 30-i lezárását, szeptember 8-án az Ipsos 200 millió euró értékű sikeres tőkeemelése előzte meg, ami az akvizíciós ár egy részét finanszírozta.

Didier Truchot, az Ipsos társelnöke elmondta: „Örülünk, hogy a Synovate akvizíciója sikeresen lezárult, ez nagy átalakulást jelent a cégünk számára. A Synovate-el az Ipsos megerősíti vezető pozícióját a választott szakterületeken, bővíti kínálatát, mind kereskedelmi, mind intellektuális értelemben,  s mindez azt jelenti, hogy gazdagabb, fejlettebb szolgáltatásokat kínálhatunk ügyfeleinknek.  Gyorsan és szoros együttműködésben dolgozunk a Synovate csapatával, és örülünk, hogy az Ipsos-on belül üdvözölhetjük őket. Biztosak vagyunk abban, hogy el tudjuk érni a tranzakció közzétételekor nevesített célokat”.

Géczi Tamás, az Ipsos Zrt. vezérigazgatója hozzátette: „Az akvizíció a magyar piacon is új lehetőségeket teremt az Ipsos számára. Bővülő ügyfél- és szolgáltatás-portfólióval számolunk, szakértő kollégákkal gyarapodunk.  A következő néhány hét során kidolgozzuk és véglegesítjük azt a szervezeti felépítést, amelyben a jövőben a legjobban tudjuk működtetni az immáron kibővült vállalatot, maximálisan figyelembe véve az ügyfelek érdekeit. Gyorsan szeretnénk megalapozott döntéseket hozni valamennyi lényegi kérdésben, hogy aztán arra koncentráljunk, ami igazán fontos: gyarapítani az elégedett ügyfelek körét, bizonyítva, hogy együtt jobbak és eredményesebbek vagyunk, mint külön-külön voltunk. ”

2011. október 1-jétől a Synovate eredményeit konszolidálják az Ipsos beszámolójába.

*kivéve Aztec - 595.8 millió euró, a 2011. augusztus 25-i €1 = £0.88120 árfolyam alapján

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban, 2009-ben és 2010-ben  is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu

További információ: Géczi Tamás vezérigazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)