„Nomen est omen? Visszatérően tapasztalom, hogy a Superbrands címmel büszkélkedő cégek egyre erőteljesebben márkázzák magukat ezen elismerés segítségével. Kezdetben jellemzően a kiadványaikon, a reklámjaikban, a kiállítási installációikon, a honlapjaikon jelenítették meg a Superbrands logót. Ma már sokaknál szorosan kapcsolódik e kitüntető elem a céges arculathoz, helyet kap a sales prezentációs diákon, a névjegyeken, a belső dekoráción stb. A név kötelez? Igen, ráadásul pozícionál bizalmat kelt és elad.”

Dr. Serényi János, a Superbrands Magyaroszág szakmai vezetője


Idén hetedik alkalommal ültek össze a független szakemberekből álló zsűritagok*, akik a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa, valamint szakmai kamarák és szövetségek segítségével döntöttek arról, mely márkák viselhetik a Superbrands és a Business Superbrands védjegyeket. A rangos elismeréseket 2011. december 7-én ünnepélyes keretek között a RaM Colosseumban adják át az arra érdemeseknek. A több száz fős közönség szórakoztatásáról a Kölöknet koncertek** fiatal zenésztehetségei, s az ExperiDance táncosai gondoskodnak. Koreográfus: Román Sándor.

Az elmúlt hét esztendő  mindegyikében díjat kapott, azaz hétszeres győztes márkák az alábbiak:

SB    04-05-07-08-09-10-11    Sport    ADIDAS    Adidas Budapest Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Biztosító (Life)    ALLIANZ    Allianz Hungária Biztosító Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Dizájn, lakberendezés, háztartási kiegészítő, egyéb    BILLERBECK    Billerbeck Budapest Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Szerszám    BLACK & DECKER    Black & Decker Hungary Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Napilap    BLIKK    Ringier Kiadó Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Háztartási kisgép    BRAUN    Procter&Gamble-Hyginett Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Dizájn, lakberendezés, háztartási kiegészítő, egyéb    CARDO    Cardo Bútor- és Matracgyártó Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Szárazárú    DR. OETKER    Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Hetilap    FIGYELŐ    Sanoma Media Budapest Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    üveg és porcelán    HERENDI    Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Húskészítmény    HERZ    (Bonafarm Csoport) Pick Szeged Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Hetilap    HVG    HVG Kiadó Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Utazási Irodák    IBUSZ    IBUSZ Utazási Irodák Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Arc-, kéz-, láb-, testápolók, naptejek    ILCSI    Ilcsi Szépítő Füvek Biokozmetikai Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Élelmiszerláncok    KAISER'S    SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Szárazárú    KNORR    Unilever Magyarország Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Gyermekjáték, -szórakozás    LEGO    Lego Hungária Kft
SB    04-05-07-08-09-10-11    Ruhadivat    LEVI'S    Levi Strauss Magyarország Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Utazási Irodák    NECKERMANN    Neckermann Utazás Szolgáltató Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Gyermekegészség és -higiénia    NEOGRANORMON    Teva Magyarország Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Napilap    NÉPSZABADSÁG    Népszabadság Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Arc-, kéz-, láb-, testápolók, naptejek    NIVEA    Beiersdorf Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Bank    OTP    OTP BANK Nyrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Húskészítmény    PICK    (Bonafarm Csoport) Pick Szeged Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Építés egyéb    PRÍMAGÁZ    Prímagáz Hungária Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Bank    RAIFFEISEN    Raiffeisen Bank Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    TV    RTL KLUB    M-RTL Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Egészség egyéb    SALVEQUICK    Intercooperation M&D Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Szórakoztató elektronika, mobil    SAMSUNG    Samsung Electronics Magyar Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Élelmiszerláncok    SPAR    SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Dizájn, lakberendezés, háztartási kiegészítő, egyéb    TEFAL    Groupe SEB Magyarország Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Ásványvíz    THEODORA    Kékkúti Ásványvíz Zrt.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Bor, pezsgő    TÖRLEY    Törley Pezsgőpincészet Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Autó    VOLVO    Volvo Autó Hungária Kft.
SB    04-05-07-08-09-10-11    Háztartási gép    WHIRLPOOL    Whirlpool Magyarország Kft.


A Superbrands azon márkák előtt tiszteleg, amelyek kiemelkedő sikereket értek el, illetve e kivételes eredmények fenntartásáért dolgoznak. A Magyarországon hét éve indult Superbrands programsorozat sikerét jelzi, hogy a fogyasztói márkák értékelése mellett 2011-ben immáron negyedik alkalommal startol a Business Superbrands program, amely az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait díjazza, azaz olyan magyarországi cégeket, márkákat, amelyek nem elsősorban fogyasztókat, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki.


SUPERBRANDS-KIVÁLASZTÁS

A Brand Council független szervezet 1995-ben Nagy-Britanniában jött létre, és ma már világszerte 87 országban működik. A szövetség által alapított Superbrands program az elmúlt másfél évtizedben a világ legjelentősebb márkaértékelési és -díjazási rendszerévé nőtte ki magát. A Brand Council minden országban létrehoz egy független és önkéntes bizottságot, amelynek legfőbb feladata annak biztosítása, hogy csak az arra érdemes márkák kaphassák meg a Superbrands státust. A szakértői bizottság tagjai a márkákat a következő elv alapján értékelik: „Superbrands az a márka, amely a saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, melyeket a fogyasztók elvárnak és elismernek.”

A magyarországi szupermárkák kiválasztásának alapja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa, amelyben több mint 180 000 nemzeti védbejegyzés található. A marketingszakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértők ennek az adatbázisnak a szűkített és frissített változatából választják ki a 2011-es év hazai Superbrandjeit. A nemzetközi definíción túl a bírák figyelembe veszik az adott brand tradícióját, történelmét, piaci szereplését, a márka reputációját, a vállalat goodwilljét, etikai megítélését, közismertségét, tudatos innovációját és márkastratégiáját.


BUSINESS SUPERBRANDS-KIVÁLASZTÁS

A Business Superbrands program lelke az önkéntes szakértői bizottság, tagjai az üzleti szférát jól ismerő, neves és elismert szakemberek. A bizottság elé kerülő lista félmillió működő vállalkozás szűrésével a Dun & Bradstreet, valamint az iparági szövetségek által tett ajánlások figyelembevételével jött létre. Ebbe a mintegy 3000 márkát, vállalatot tartalmazó listába egyaránt beletartoznak a legnagyobb nyereségű hazai cégek és az egyes szektorok iparkamarái, egyesületei, szakmai szervezetei által javasolt kisebb vállalkozások, melyek az üzleti élet kiválóságainak számítanak. A szakértői bizottság szakmai kollégiumai pontozással értékelik a csaknem 100 kategóriába sorolt márkákat, cégeket. Ennek a pontozásnak az eredménye a Magyarország legkiválóbb B2B márkáit tartalmazó végleges lista. A Business Superbrand státus megerősíti az adott márka pozícióját, növeli presztízsét és megkülönbözteti a márkát versenytársaitól.


MAGYAR SUPERBRANDS ÉS BUSINESS SUPERBRANDS 2011 KIADVÁNY

A programok egyik kiemelkedő eleme a Superbrands és Business Superbrands díjazottak közös kiadványa, amely esettanulmányok formájában mutatja be az egyes márkák történetét, nemzetközi illetve hazai hátterét, CSR stratégiáját, és számos izgalmas részletet a márkával kapcsolatban. A kiadvány nem csupán az egyes márkák szakmai és belső kommunikációjában játszik fontos szerepet, hanem kiváló eszköz arra, hogy a fogyasztók is behatóbban megismerhessék Magyarország Superbrandjeit.

KUTATÁS

A Superbrands Magyarország 2007 óta folyamatosan együttműködik vezető piackutató intézetekkel annak érdekében, hogy a márkatulajdonosok jobban megismerjék a fogyasztók véleményét. A márkafelmérések eredményei is azt mutatják, hogy a hazai Superbrandek a többi márkánál ismertebbek és egyben vonzóbbak is a fogyasztók számára. Arra, hogy egy márkának mekkora a vonzereje, illetve milyen kép él a fogyasztókban egy adott márkáról, a piackutatók által kifejlesztett speciális márkaértékindexek adnak választ. A Superbrands Magyarország a márkakutatást 2011-ben is folytatja, kiegészítve a Business Superbrands program résztvevőinek szóló márkakutatással.

MÉDIA- ÉS PR-KAMPÁNY

A Superbrands program célja, hogy a marketing- és kommunikációs szakmán túl a széles közönséget is megismertesse a legkiválóbb márkákkal, ezért a Superbrands 2011 program keretén belül év végén nagyszabású televízió, rádió és „outdoor” médiakampányt indít Magyarország vezető márkáinak bemutatására.


*Superbrands Szakértői Bizottság 2011

Dr. Bendzsel Miklós, zsűrielnök, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Aczél László, Young & Rubicam
Dr. Bauer András, Budapesti Corvinus Egyetem
Fischer András, Médiaunió
Gosztonyi Csaba, Carbon Group Communication
Kozák Ákos, GfK Hungária Piackutató Intézet
Kozári István, Origo
Lakatos Zsófia, Magyar PR Szövetség
Málnay B. Levente, Chello Central Europe Zrt.
Mezriczky László, Magyar Reklámszövetség
Dr. Nagy Bálint, IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola
Nyomárkay Kázmér Sanoma Budapest
Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting
Simon András, Magyar Marketing Szövetség
Simon Zsolt, TV2
Dr. Törőcsik Mária, Pécsi Tudományegyetem Marketing Tanszék
Dr. Vass László, Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola

Business Superbrands Szakértői Bizottság 2011

Dr. Salgó István, zsűrielnök, Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért
Dr. Babai László, Orvosi és Egészségügyi Vállalkozások Országos Szövetsége
Bogdanovits László, Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetség
Dr. Csikai Miklós, Magyar Agrárkamara
Kázmér Judit, Magyar Lapkiadók Egyesülete
Dr. László Géza, Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület
Lőrincze Péter, TriGránit
Mehrli Péter, Magyar Ingatlanszövetség
Németh Attila, Enconsult Kft.
Olvasó Árpád, Magyar Vegyipari Szövetség
Palkovics Péter, Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
Radetzky Jenő, ICC Nemzetközi Kereskedelmi Kamara Magyar Nemzeti Bizottsága
Rónai Balázs, Napi Gazdaság
Széman György, Magyar Építőanyagipari Szövetség
Dr. Vértes András, GKI Gazdaságkutató


A Superbrands Magyarország programgazdája:
United Publishers Hungary Kft.
1061 Budapest, Király u. 16.
Tel.: (+36 1) 8874 848
Fax: (+36 1) 8874 849
www.superbrands.hu
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


** Kölöknet Koncertek: Adj teret a tehetségnek!

A Kölöknet internetes portál az MVM Zrt. együttműködésével pályázatot hirdetett magyarországi zeneiskolák tanulói számára. A Kölöknet nevelési, családi, közösségi portál 2011 második félévétől kiemelt fontosságú aktivitásként kezeli a rendkívüli képességeket, teljesítményt felmutató gyermekek támogatását. A társadalmi felelősségvállalás fontosságát szem előtt tartva lehetőségeiket a zenei tehetségek támogatására, elért eredményeik bemutatására összpontosítják.
Az Adj teret a tehetségnek! zsűri tagjai - dr. Batta András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora, Turjányi Miklós, a Zempléni Fesztivál fesztiváligazgatója, dr. Lannert Judit, a TÁRKI-TUDOK igazgatója, a Kölöknet portál szakmai vezetője, Kiss Andrej, a Kölöknet és Babanet portálok lapigazgatója – 16 tehetséges fiatalt választottak ki:

Brindzik Borbála    zongora         Bartók Béla Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Haraszti Rajmund    klarinét         Horváth József Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Harmos Szilvia    fuvola         Kocsis Albert Zeneiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Jánoki Márió    zongora         Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Szakközépiskola
Kovács Benjámin    zongora         Hubay Jenő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Kuttner Fruzsina    citera         Hermann László Zeneművészeti Szakközépiskola
Martin Bogdán    zongora         Király König Péter Zeneiskola
Nánási Péter Ádám    furulya         Király-König Péter Zeneiskola
Oláh Patrik    hegedű         Váczi Gyula Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Orbán Fanni    ének         Bartók Béla Zeneiskola AMI
Somogyi Barnabás    hegedű         Józsefvárosi Zeneiskola
Somorjai Kinga    hárfa         Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Szakközépiskola
Székely Áron    gitár         Fasang Árpád Zeneiskola
Tóth Bettina    hárfa         Király König Péter Zeneiskola
Tóth Kinga    fuvola         Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Szakközépiskola
Tóth Tamás Bendegúz    zongora         Váczi Gyula Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

A következő Kölöknet koncertek időpontjai:

2011. december 17. szombat - Millenáris Fogadó - 10.30-tól, Bátky András lemezbemutató koncertje előtt lépnek a színpadra Somogyi Barnabás (hegedű) és Harmos Szilvia (fuvola).


2011. december 18., vasárnap - Millenáris Fogadó - 12.00-tól, a Csoki koncert után három zongorista zenél a közönségnek: Brindzik Borbála, Kovács Benjámin és Tóth Tamás Bendegúz.