A netezők 58%-a inkább az egyenes beszédre voksol, ha az online vagy mobilon látott hirdetések témája kerül terítékre.

Nem a humorérzék függvénye, hogy a világhálón vagy okostelefonon szörfölők többsége (58%) – a magyaroknál pedig még több, 71%-a – a tényszerű tartalomra szavaz a viccességekkel szemben a kreatív platformokon.

Sokkal inkább a tempónak tudható be ez a preferencia. Percek alatt történik minden: az e-mailek feldolgozása, tájékozódás, kommunikáció, szórakozás, játék… Nagy valószínűséggel az időtényező az oka annak, hogy csupán a legszükségesebb információk begyűjtésére korlátozódna az internetezők igénye.

Persze vannak kivételek: az észak-amerikaiak például inkább a nevetést választják (56%) a száraz tényekkel szemben. A reklámozók számára az a kihívás, hogy mind a két célközönséget ki kell szolgálni egyszerre, tehát humorosan kell tényszerűnek lenni. Szép kihívás!


Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Pintér Róbert online ügyfélkapcsolati igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)