Az Ipsos 26 országban kérdezte meg a fogyasztókat arról, melyek azok a helyzetek, amikor többet fizetnének egy élelmiszerért annak egyedi csomagolása miatt. A két legfontosabb ok, ha a “csomagolás tovább frissen tartja az ételt” (55%) és “környezetbarát” (55%), vagyis a frissesség és környezetünk védelme érdekében hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni a fogyasztók egy újszerűen csomagolt élelmiszer esetében - ez az Ipsos Marketing globális kutatásának legújabb eredménye.

Több pénzt szánnak továbbá a fogyasztók az újrafelhasználható (42%) és a könnyebben használható csomagolásért (39%) is, viszont kevésbé érdekes számukra az olyan ígéret, amely szerint egy csomagolással elkerülhető az élelmiszer kiömlése, a vele való „maszatolás”, hogy az ételt a megfelelő hőmérsékleten tartja, vagy hogy könnyebben fogyasztható belőle az étel jártukban-keltükben (sorrendben 34%, 33% és 31%).

“A csomagolás kiemelt szerepet játszik a termékinnovációban, legyen akár szó egy új termék bevezetéséről, akár egy meglévő márka frissítéséről” - mondta Szabó Valéria, az Ipsos piackutatási igazgatója. “A csomagolás hangsúlyos jelentőségű a vásárlási döntések meghozatalakor, egy újszerű csomagolás olyan termékelőny lehet, amely miatt akár magasabb árat is elkérhetnek a gyártók, különösen, ha a frissesség megőrzését és környezetvédelmi szempontokat tartják szem előtt.”

A kutatásban részt vevő 26 ország eredményei között természetesen vannak különbségek. Magyarországon megfordult a sorrend, a környezet védelme nálunk fontosabb, mint a frissesség megőrzése. Honfitársaink kevésbé tartják lényegesnek, hogy a csomagolás megakadályozza az étel kiömlését (29%) és könnyen használható legyen (26%). Nagyon kevesen fizetnénk többet egy élelmiszer esetében azért, hogy akár útközben is könnyen elfogyaszthassuk azt a saját csomagolásából (16%).

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A céget 2012-ben is érdemesnek találták arra, hogy megkapja a Business Superbrands védjegyet. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata.  (www.ipsos.hu)

További információ: Szabó Valéria piackutatási igazgató (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)