A hordozható eszközök a legnépszerűbbek, s az általuk garantált állandó jelenlét.
Az Ipsos nemzetközi online felmérése szerint függetlenül attól, hogy hol vagyunk, kommunikációs eszközeink segítségével állandó kapcsolatban vagyunk a közösségi térrel, mégpedig átlag több mint két (2,3 db) eszköz használatával. A magyarok eszközhasználati intenzitása is e körül mozog (közel 2 db).
Ha pedig a technológia kerül terítékre, akkor a kis méretre és a mobilitásra szavazunk.
Nemzetközi szinten legtöbbünk „ruhatárának” része a mobiltelefon (82%), s a laptop (66%) is megelőzte az asztali számítógépet (60%). Sőt 17%-nyian rendelkeznek már tablettel.
Figyelemre méltó, hogy a felnőtt magyar lakosság 44%-a használ laptopot, 73%-a pedig asztali számítógépet (tehát nálunk még nem történt meg a helycsere), és mindössze 4% tabletet.
Tekintve, hogy egyre több eszközt használunk, elemi fontosságú a márkák számára, hogy online jelenlétük egyformán értelmezhető legyen minden fent felsorolt eszközön.
Mindez valamikor nagy dolognak tűnhetett. Ma egyszerűen csak „okosan” kell gondolkozni hozzá.
Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata. (www.ipsos.hu)
További információ: Holub Katalin PR vezető (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)