Hazánkban teljes nemi egyenjogúság van a karriercélok megvalósításában. Ezt az állítást a megkérdezett nők pontosan fele osztja, míg a másik 50% szerint nem igaz, hogy a férfiak és nők azonos lehetőségekkel rendelkeznek. Az emberek 83%-a úgy tapasztalja, egyenlő elbírálás elve érvényesül, 16% szerint viszont nem a teljesítmény és a szaktudás számít, hanem, hogy férfi vagy nő a munkavállaló. Társadalmi, politikai és gazdasági jogok tekintetében a válaszadók kétharmada egyenlőséget tapasztal férfiak és nők között, egyharmaduk ennek ellenkezőjét éli meg - az Ipsos 23 országos, több mint 17 ezer válaszadót lefedő kutatása alapján.

A nemzetközi átlag szerint a nők 60%-a érzi úgy, hogy egyenlő esélyei vannak a férfiakkal szakmai álmaik valóra váltására. Ennél jóval többen értenek egyet az állítással Argentínában (71%), Lengyelországban (72%), Indiában (74%), Kanadában, Peruban és Svédországban (76%), Kínában és Oroszországban (85%). Ahol kevéssé tapasztalnak esélyegyenlőséget: Spanyolország (28%), Brazília (35%), Törökország (37%), Dél-Korea (38%), Japán (39%). Magyarországon korcsoportos bontásban a 35 év alattiak körében érzik legtöbben (58%), úgy, hogy azonos esélyekkel indulnak. Anyagi helyzet szerint pedig a legjobban élők (77%).

Egyenlő pályák, egyenlő esélyek. A képesség és a tehetség számít, nem a nem. A nemzetközi nagyátlag szerint közel 90 %-nyian osztják ezt az álláspontot nemtől, életkortól, anyagi helyzettől, családi állapottól és végzettségtől függetlenül. A nemzetek közül, a svédek emelkednek ki, náluk mérték a legmagasabb értéket, ami 97%. Japánban a legalacsonyabb az egyetértés, de ott is 70%. Hazánkban ennek az állításnak a válaszaiban mérték a legmagasabb értékeket. A férfiak 80% szerint a képesség dönt, s nem az, hogy férfi vagy nő a munkavállaló, míg a nők 86%-a állította ezt.

Társadalmi, politikai és gazdasági jogok terén egyenjogúság van: 23 ország válaszadóinak 72%-a állította ezt. Az eredményt nem befolyásolta érdemben sem életkor, sem anyagi helyzet, sem családi állapot, de még a végzettség sem. A legalacsonyabb érték Oroszországé: 47%. A magyarok válaszai alapján mért eredmény a nemzetközi átlagnál kissé alacsonyabb, 67%-os. A férfiak és a nők véleménye között hazánkban csak enyhe eltérés mutatkozik: 64 illetve 71%.


Részletek a csatolt táblázatban találhatók.

Az Ipsos Zrt.-ről
Az 1990-ben alapított, 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként működő kutatóintézet, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű egészség-, média-, reklám-, vélemény- és piackutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. Vezető munkatársait a szakma legjobbjai között tartják számon, fiatal kollégák a hazai élvonalhoz tartozó közgazdasági, szociológiai képzési műhelyek kiemelkedő képességű hallgatói közül kerülnek ki. A párizsi székhelyű Ipsos Csoport a világ harmadik legnagyobb piackutató vállalata, amely több mint 80 országban kínálja szolgáltatásait. (www.ipsos.hu)

További információ, sajtókapcsolat:
Holub Katalin
+36 20 922 6431