Hasonlóan a nemzetközi gazdasághoz a piackutatói szakma is megérezte a pénzügyi-gazdasági válság hatását. Az aktuális gyorsjelentések alapján elmondható, hogy a legfontosabb nemzetközi kutatócégek mindegyikének szignifikánsan csökkent az árbevétele. Ebből a körből az Ipsos Csoportot rázta meg legkevésbé a krízis. 2009 első félévében közel félmilliárd euró árbevételt realizált.

Az Ipsos Csoport jelentése szerint 2009 januárja és júliusa között 3,2%-kal esett vissza - 447,8 millió euróra - az árbevétel az előző év hasonló időszakához képest. A Cégcsoport több mint 30 éves történetében most fordult elő először csökkenés. Ez az eredmény tükrözi a pénzügyi-gazdasági válság, s vele összefüggésben, az ügyfelek üzleti magatartásában bekövetkezett változásokat. Mégis elmondható, hogy az Ipsos Csoport felülmúlja a piac, s a versenytársai teljesítményét, amelyek 8-12%-os árbevétel csökkenésről számoltak be. A válság ellenére az Ipsos növelni tudta piacrészét.


Az Ipsos Csoportot 1975-ben alapították Párizsban. Ma - egyikeként a világ vezető piackutató cégeinek - 64 államban több mint 9000 főállású szakembert foglalkoztat és éves árbevétele meghaladja a 250 milliárd forintot.


Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést.


További információ: Holub Katalin PR vezető (06 20 922 6431)
www.ipsos.hu