A vezető online médiumok és ügynökségek döntésének eredményeként az Ipsos-Gemius konzorcium szolgáltatja az internetes közönségmérés adatait.


A mind jelentősebb szerepet betöltő és dinamikusan fejlődő online piacban rejlő további lehetőségek még teljesebb kiaknázásának elengedhetetlen feltétele a minden piaci szereplő által etalonként elfogadott, jó minőségű, korszerű közönségmérési rendszer megléte. Ezt felismerve az ügynökségi oldal pályázatot írt ki az ilyen mérésben érdekelt kutatócégek számára. Hasonló megfontolások eredményeképp, ezzel lényegében egy időben,az online piacon meghatározó szerepet betöltő médiumok is ajánlatot kértek a kutatóügynökségektől.


A pályáztatási folyamat végén, az ajánlatkérésekre érkezett pályázati anyagok értékelése után mindkét pályáztató fél ugyanarra az eredményre jutott: nagyon szoros versenyben az Ipsos Zrt. és a Gemius SA konzorcium által benyújtott pályázatot tartották a legalkalmasabbnak a kitűzött cél elérésére. Az ajánlatkérő médiacégek és a pályáztatásban résztvevő ügynökségek az azonos választást követően közösen folytattak tárgyalásokat a kiválasztott kutatókonzorciummal, amelynek eredményeképpen mostanra már elindulhatott a szerződéskötés folyamata is. Így az Ipsos-Gemius konzorcium által jegyzett gemius/Ipsos Audience online közönségmérési szolgáltatás biztosítja 2010 végéig (opcionálisan 2011-2012-ben) piac számára az egyenértékes online közönségadatokat.


Kürti István, a Sanoma kereskedelmi igazgatója, a médiaoldal képviseletében a döntéssel kapcsolatban elmondta: "Az online piac hosszú távú fejlődésének érdekében nagyon fontos volt, hogy végre ez a terület is rendelkezzen egy egységes, valamennyi szereplő által elfogadott, transzparens és megbízható méréssel. Örülünk, hogy a kezdeti nézetkülönbségek ellenére sikerült az ügynökségekkel megtalálni a konszenzust közös célunk, a hirdetők minél hatékonyabb kiszolgálása érdekében. Az Ipsos–Gemius konzorciummal egy olyan partnerre esett a választás, amely egyesíti a technológiai képességeket és a médiapiaci, médiakutatói tudást, tapasztalatot és elkötelezett az online piac fejlődése mellett."


Simon Zsolt, a MAKSZ elnöke ezt a következőkkel egészítette ki: "Külön öröm, hogy egy olyan rendszert tudtunk választani, amely tucatnyi országban működik, régiónkban különösen erős, egyik fontos előnye, hogy a rendszer folyamatos fejlesztés alatt áll, kielégítve a különböző országokban megjelenő újabb és újabb igényeket, amit a hazai piac is élvezni fog."


A döntéshozatalban résztvevő és a szerződéskötési folyamatba elsőként bekapcsolódó cégek:


Arcus Interactive Group, Carnation, Fastbridge Hungary,Kirowski, MC MediaCompany, MEC Interaction Hungary, MindShare, OMD Hungary, PGM Hungary


Adaptive Media, Axel Springer Online, CEMP (Index, Napi Online, Portfolio), Evomedia, Habostorta Csoport, Inform Média, Origo, R-time, Sanoma